{{office.HeaderText}}

{{office.Address}}

{{office.TeleponeNumber}}

{{office.MobileNumber}}

{{office.Email}}

Kehitä työnantajakuvaa henkilöarvioinnilla - näin parannat hakijakokemusta merkittävästi

Avoin viestintä rakentaa luottamusta

Hyvä viestintä valaa luottamusta ja viestii läpinäkyvyyttä: kun sovit arvioinnin, kerro tilaisuuden agendasta ja siihen valmistautumisesta. Tarpeetonta jännitystä helpottaa, kun käyt selvästi läpi, mitä testejä hakija saa, mitä ne mittaavat, mihin tietoa käytetään ja kuka sitä käsittelee. Nyrkkisääntö: viesti ennemmin liikaa kuin liian vähän.

Testaa luotettavasti ja anna raportti heti

Luotettava ja laadukas online-arviointi on paras tapa vertailla puolueettomasti hakijoiden sopivuutta tehtävään ja organisaatioon. Käytä siis työpersoonallisuus- ja kognitiivista kykytestiä, mutta anna hakijan ladata heti omat tuloksensa nähtäväksi. Tieto kuuluu hakijalle ja samalla vähennät mahdollista arviointiinkeskusteluun liittyvää jännitystä.

Luo arvoa paremmalla haastattelukokemuksella

Henkilöarviointi on osa laadukasta rekrytointiprosessia, mutta toteutustavat vaihtelevat. Masterin valmentava arviointitapa saa kiitosta niin asiakkailta kuin hakijoiltakin. Reflektoivat kysymykset auttavat oppimaan itsestään ja - jos valinta ei sillä kertaa osu kohdalle - hyödyntämään tietoa myös jatkossa. Luo siis hakijalle haastattelulla arvoa!

Hyödynnä tieto perehdyttämisessä!

Rekrytointiprosessi aloittaa työntekijäpolun, joten sen aikana kartutettu tieto kannattaa ehdottomasti hyödyntää perehdyttämisen suunnittelussa. Laasukas henkilöarvionti tukee jotamista: Asetetaanko edistymisen varmistamiseksi välitavoitteita? Annetaanko tehdä itse vai tarjotaanko perusteelliset ohjeet? Miten korjaava palaute viestitään oikein?

Lue lisää henkilöarvioinnista ja hakijakokemuksesta:

Blogi: Moderni online-arviointi viimeistelee onnistuneen rekrytoinnin

Laadukas online-arviointi tukee vastuullista ja läpinäkyvää rekrytointitapaa. Lue millainen on henkilöarviointi, joka nostaa hakijakokemuksen aivan uudelle tasolle, mutta palvelee samalla liiketoiminnan tavoitteita.

Blogi: Hyvän hakijakokemuksen ytimessä aineeton arvontuotto

Mitä on aineeton arvontuotto, joka saa hakijakokemuksen nousemaan kohisten? Lue blogikooste Masterin ja Paragraaffin yhteiswebinaarista, niin saat konkreettiset vinkit hakijakokemuksen kehittämiseen!

Haluatko keskustella, miten Masterin toimintamalli sopisi teidän rekrytointeihin?